Regulamin podmiotu medycznego i polityka prywatności

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO


MAMIKO SP. Z O.O.

I. Postanowienia ogólne

§ 1. Podstawa działania

1. Mamiko Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:

1) obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;

2) wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – nr księgi rejestrowej: 000000203955, organ rejestrowy: Wojewoda Pomorski; data rozpoczęcia działalności leczniczej 05.11.2018 r.;

3) niniejszego regulaminu organizacyjnego.

§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego

1. Podmiot leczniczy działa pod firmą MAM MED.

2. Siedzibą Podmiotu leczniczego jest Gdańsk, Al. Rzeczypospolitej 4/148, 80-369 Gdańsk.

3. Podmiot leczniczy jest wpisany do KRS pod numerem KRS 0000713311, NIP 5842766745, REGON 369240511, dalej „Podmiot”.

§ 3. Regulamin

Regulamin organizacyjny,dalej zwany “Regulamin”,określa organizację i porządek udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.

§ 4. Defiicje

MAM – Mamiko Sp. z o.o. , Al. Rzeczypospolitej 4/148, 80-369 Gdańsk, zarejestrowana przez Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000713311, posiadającą NIP 584 276 67 45, REGON 369240511, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: Al. Rzeczypospolitej 4/148, 80-369 Gdańsk, adres poczty elektronicznej: kontakt@mojemam.pl
Usługi – usługi medyczne świadczone przez MAM w Lokalu.
Lokal – lokal usługowy, zlokalizowany w Gdańsku przy Al. Rzeczypospolitej 4/148, prowadzony przez MAM.
Pacjent – osoba zamawiająca Usługę; zawierająca umowę we własnym imieniu albo na rzecz osoby, której jest Opiekunem.
Opiekun – osoba pełnoletnia, będąca prawnym opiekunem osoby niepełnoletniej bądź ograniczonej w czynnościach prawnych na rzecz której zawiera z MAM Umowę o świadczenie Usług.
Umowa – porozumienie między MAM i Pacjentem w sprawie realizacji przez MAM na rzecz Pacjenta Usług.

§ 5. Zasady ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki i zasady korzystania z całego Lokalu, oraz świadczenia Usług przez MAM.

1) Przyjmuje się, że z chwilą wejścia do Lokalu każda osoba zapoznała się i dobrowolnie zaakceptowała postanowienia Regulaminu oraz wszystkie pozostałe Instrukcje i zarządzenia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na terenie Lokalu. MAM nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody związane lub spowodowane niezastosowaniem się do postanowień niniejszego Regulaminu przez te osoby.

2) Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające w Lokalu i jest dostępny do wglądu na stronie www.mojemam.pl oraz w recepcji Lokalu.

3) Lokal czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 20.00,soboty 09:00-15:00 z zastrzeżeniem punktu 2.4. poniżej.

4) Godziny otwarcia Lokalu mogą ulegać zmianom w związku ze zmianą grafików pracy personelu MAM. Wszelkie informacje o zmianie godzin otwarcia znajdować się będą na drzwiach wejściowych do Lokalu. Zmiana godzin otwarcia Lokalu nie rodzi żadnych roszczeń odszkodowawczych i nie stanowi zmiany Regulaminu. Informacje o godzinach otwarcia Podmiotu są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Podmiotu oraz na stronie internetowej: www.mojemam.pl

5) Wyniki badań można odbierać w recepcji w godzinach otwarcia.

6) W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony mienia na terenie całego Lokalu obowiązuje szczególny nadzór w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). Monitoring nie obejmuje pomieszczeń przeznaczonych dla pracowników, gabinetów medycznych, oraz pomieszczeń sanitarnych. Nagrania obrazu, zawierające wizerunek Pacjentów i pracowników, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje do ich nadpisania, jednak przez okres nie dłuższy niż 90 dni od dnia nagrania. Po upływie tego okresu uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Monitoring funkcjonuje całodobowo.

7) W Lokalu mogą przebywać osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, oraz osoby niepełnoletnie bądź posiadające częściową zdolność do czynności prawnych pod opieką opiekunów prawnych (Opiekun).

8) Wszystkie osoby znajdujące się na terenie Lokalu zobowiązane są do niezwłocznego podporządkowania się ogłaszanym komunikatom. Personel MAM ma prawo odmówić wejścia osobie, która może znajdować się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. W szczególności personel MAM ma prawo do wezwania służb porządkowych w celu zbadania stanu trzeźwości lub usunięcia użytkownika z Lokalu.

9) Z uwagi na bezpieczeństwo osób przebywających w Lokalu, na jego terenie obowiązuje całkowity zakaz palenia, wnoszenia i picia alkoholu, wnoszenia i spożywania jakichkolwiek substancji zakazanych, wprowadzania zwierząt, wnoszenia materiałów łatwopalnych i pirotechnicznych. Ze względów bezpieczeństwa i higienicznych, w MAM obowiązuje zakaz spożywają posiłków i własnych napojów.

10) Osoby wchodzące do Lokalu zobowiązane są zdjąć odzież wierzchnią i pozostawić ją w szatni przed wejściem do gabinetu lekarskiego. MAM nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie lub zgubienie przedmiotów wartościowych wniesionych na teren Lokalu.

11) Przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny jest odpowiedzialny za szkody spowodowane przez osoby fizyczne nieposiadające zdolności do czynności prawnych oraz osoby fizyczne, posiadające ograniczoną zdolność do czynności prawnych, będące pod ich opieką w przypadku niewłaściwego nadzoru. Wszystkie zabawki i urządzenia, znajdujące się na terenie Lokalu należy użytkować zgodnie z ich przeznaczeniem. MAM nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody związane lub spowodowane użytkowaniem tych przedmiotów niezgodnie z ich przeznaczeniem. Za ewentualne szkody osobowe lub majątkowe spowodowane użytkowaniem tych przedmiotów niezgodnie z ich przeznaczeniem odpowiada Pacjent/Opiekun.

12) W przypadku wyrządzenia szkód, w postaci uszkodzenia, zniszczenia przedmiotów wyposażenia, urządzeń technicznych, powstałych z przyczyn leżących po stronie Pacjenta/Opiekuna, ponosi on pełną odpowiedzialność materialną z tytułu spowodowanych szkód. W przypadkach powstania szkody, osoba odpowiedzialna, zobowiązana jest do zapłaty odszkodowania, które pokrywa poniesione przez MAM szkody, m. in. koszty naprawy, zakupu nowych urządzeń, sprzątania itp. Uregulowanie zobowiązania następuje w terminie 7 dni, od dnia przedstawienia osobie odpowiedzialnej wysokości poniesionych szkód.

13) MAM nie ponosi odpowiedzialności względem osób korzystających z Lokalu za wszelkiego rodzaju urazy, kontuzje lub uszczerbki na zdrowiu, oraz szkody majątkowe, do których doszło na terenie Lokalu bez wyłącznej winy MAM.

14) Na terenie Lokalu obowiązuje zakaz fotografowania, nagrywania, utrwalania obrazu/dźwięku jakąkolwiek techniką.

15) Pacjenci i osoby postronne nie mają prawa wchodzenia do pomieszczeń przeznaczonych wyłącznie dla personelu MAM, jak również do gabinetów pod nieobecność personelu MAM.

2. Regulamin określa w szczególności:

1) cele i zadania Podmiotu leczniczego;

2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;

3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;

4) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;

5) organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;

6) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;

7) organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;

8) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;

9) prawa I obowiązki pacjenta,w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;

10) zasady współpracy z lekarzami;

11) sposób kierowania jednostką lub komórkami organozacyjnymi zakładu leczniczego;

§ 6. Miejsce udzielania świadczeń

1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia zakładu leczniczego MAM MED znajdujące się pod adresem siedziby w Gdańsku przy Al. Rzeczypospolitej 4/148.

2. Podmiot leczniczy może świadczyć usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów indywidualnych i innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.

§ 7. Świadczenia usług

1. MAM świadczy usługi medyczne dla Pacjentów na podstawie umów cywilnoprawnych, na zasadzie pełnej odpłatności za spełniane świadczenia zdrowotne zgodnie z zakresem i cennikiem usług MAM dostępnym na stronie www.mojemam.pl

2. Przyjęcie Pacjenta następuje na zasadzie dobrowolności wyboru leczenia odpłatnego przez Pacjenta i za jego zgodą. W przypadku Pacjenta małoletniego, który nie ukończył 16 rok życia albo Pacjenta z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych, który nie dysponuje dostatecznym rozeznaniem, zgodę wyraża Opiekun Pacjenta. Pacjent małoletni, który ukończył 16 lat lub Pacjent z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych lecz dysponujący dostatecznym rozeznaniem, ma prawo do wyrażenia sprzeciwu co do udzielenia mu świadczenia zdrowotnego, pomimo zgody Opiekuna. W przypadku rozbieżności decyzji np. rodzica i małoletniego Pacjenta, obsługa MAM odstępuje od świadczenia Usługi do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez sąd opiekuńczy.

3. Zarezerwowanie terminy wykonania Usługi odbywa się drogą telefoniczną, e-mail, za pośrednictwem rejestracji internetowej lub osobiście w recepcji Lokalu.

4. Przyjęcie Pacjenta wymaga wprowadzenia przez obsługę Lokalu danych Pacjenta w celu założenia karty Pacjenta. Dokumentacja prowadzona jest zgodnie z Polityką Prywatności MAM oraz RODO. Dokumentacja medyczna prowadzona jest przez MAM w formie elektronicznej.

5. Przy pierwszej wizycie obsługa Lokalu przeprowadza z Pacjentem wywiad lekarski. Wywiad wymaga uaktualniania przez Pacjenta przy kolejnych wizytach w MAM. W przypadku nie podania przez Pacjenta do wywiadu pełnych danych MAM nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek następstwa wynikające z takowego zatajenia (niezależnie od kwestii umyślności i jej formy i przyczyn).

6. Pacjent wyraża pisemna zgodę na zabiegi wykonywane w MAM (dotyczy zabiegów chirurgicznych, wszystkich innych zabiegów o charakterze inwazyjnym, oraz podania Pacjentowi środka znieczulającego, oraz w sytuacji gdy personel MAM uzna, iż zasadnym jest uzyskanie zgody w tej formie na inny zabieg).

7. Usługi medyczne świadczone są MAM w sposób rzetelny, oraz zgodnie z najnowszą wiedzą medyczną na najwyższym poziomie przy poszanowaniu praw Pacjenta, oraz zachowaniu w tajemnicy wszystkich informacji związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych Pacjentom, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

8. Każdy Pacjent w ramach Usługi ma prawo uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia proponowanym leczeniu oraz rokowaniu. Ma prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadającym najnowszym wymaganiom wiedzy medycznej udzielanych przez wyspecjalizowany i kompetentny personel medyczny posiadający odpowiednie kwalifikacje zawodowe.

9. Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zaleceń personelu MAM. W przypadku nie przestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich, w szczególności dotyczących postępowania przed i po wykonaniu Usługi, Pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane.

10. Personel MAM może odmówić świadczenia Usługi na rzecz osób, których przyjęcie mogłoby w jakikolwiek sposób stwarzać zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa innych osób, przebywających w Lokalu. Jeśli w ocenie personelu MAM taka sytuacja ma miejsce, może on odmówić przyjęcia w/w osoby. Powyższe dotyczy w szczególności sytuacji jeśli osoba przejawia objawy jakiejkolwiek choroby zakaźnej, bateryjnej, wirusowej lub innej infekcji, posiada rany otwarte.

11. Płatność za wykonaną usługę odbywa się w oparciu o cennik Usług dostępny na stronie www.mojemam.pl w dniu wykonania Usługi. Płatność odbywa się gotówką lub kartą w recepcji Lokalu. W przypadku usług recepta online i konsultacja online dostępna jest płatność przelewem na rachunek MAM przed wykonaniem Usługi.

12. Usługa jest świadczona w ustalonym terminie. Pacjent proszony jest o obecność o omówionej godzinie przy czym dopuszcza się, że świadczenie Usługi może odbyć się później niż wyznaczona godzina. Powodem opóźnienia może być fakt, że zakładany czas wizyty wcześniejszych Pacjentów okazał się niewystarczający dla właściwego świadczenia Usług na ich rzecz (np. skomplikowany przypadek, złożona diagnostyka, komplikacje okołozabiegowe, oraz inne zdarzenia, których nie można było przewidzieć w czasie umawiania terminu wykonania Usługi). W wypadku takowego opóźnienia w przyjęciu Pacjenta w dniu wizyty MAM nie ponosi za takowe jakiejkolwiek odpowiedzialności.

13. W wypadku gdy Pacjent nie zostanie przyjęty w dniu umówionej wizyty, MAM winna go o tym fakcie zawiadomić drogą telefoniczną lub poprzez wiadomość tekstową „sms” niezwłocznie przed planowaną wizytą.

14. Pacjent, który uzna iż jego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z Usług w MAM ma prawo do złożenia pisemnej skargi do Dyrektora Placówki. W sprawie skarg, wniosków i zażaleń należy zwracać się do kontakt@mojemam.pl lub drogą pisemną składając pismo w recepcji Lokalu. Odpowiedź na skargę pisemną udzielona zostanie niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni kalendarzowych.

§ 8. Cel

Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.

§ 9. Zadania

Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:

1. Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin: ginekologii i położnictwa.

2. Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;

3. Diagnostyka i poradnictwo;

4. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;

5. Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;

6. Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.

§ 10. Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

1. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.

2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:

1) Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne z zakresu ginekologii i położnictwa.

II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego

§ 11. Struktura organizacyjna

Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie – Poradnia Ginekologiczna.

§ 12. Zakres czynności pracowników i współpracowników

1. Szczegółowy zakres czynności pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa oraz indywidualny zakres czynności/świadczeń realizowanych na podstawie ww. umowy.

§ 13. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu

1. Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz Prezes zarządu spółki Mamiko Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, zgodnie z wpisem do krajowego rejestru sądowego.

2. Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym.

3. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

§ 14. Organizacja świadczeń zdrowotnych

1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.

2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:

1) prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;

2) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;

3) zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Podmiocie;

4) zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.

3. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informacje związaną z pacjentem, uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.

§ 15. Rejestracja

  1. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:

    1. w siedzibie Podmiotu w rejestracji
    2. telefonicznie pod nr: +48 58 710 60 44,e-mail : kontakt@mojemam.pl
    3. internetowo za pośrednictwem profilu Podmiotu w portalu Znany Lekarz
  1. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest przy sobie mieć i okazać na wezwanie:
    1. dokument potwierdzający tożsamość.

W przypadku pacjentów rejestrujących się telefonicznie lub on-line wymagane jest podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail. W przypadku pacjentów rejestrujących się w Lokalu, lub wcześniej zarejestrowanych online lub telefonicznie w momencie stawiennictwa przed wizytą w Lokalu, w celu założenia karty pacjenta i odbycia wizyty niezbędne jest podpisanie ankiety, wedle aktualnego wzoru, który stanowiącej załącznik do niniejszego Regulaminu.

§ 16. Płatności za świadczenia zdrowotne

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta odpłatne.
  2. Świadczenie zdrowotne udzielane w Podmiocie leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w godzinach otwarcia Podmiotu.

§ 17. Wysokość opłat za świadczenia

  1. Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego.
  2. Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen można uzyskać u pracownika recepcji lub na stronie Podmiotu www.mojejam.pl w zakładce cennik.

§ 18. Zasady udzielania świadczeń odpłatnych

  1. Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:

    1. w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
    2. w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
    3. zgodnie z kryteriami medycznymi.
  1. Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.

§ 19. Sposoby płatności

  1. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę oraz za dodatkowe świadczenia wykonane w trakcie wizyty po odbyciu umówionej wizyty w recepcji Podmiotu.
  2. Dostępnymi formami płatności są:
    a. gotówka;

    b.karta płatnicza;

    c.blik;

    d.przelew;

§ 19. Regulamin płatności online

Stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.

IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

§ 20. Współpraca z innymi podmiotami

  1. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
  2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

§ 21. Inne usługi

  1. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
  2. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Podmiotu leczniczego.

V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej

§ 22. Sporządzanie dokumentacji

  1. Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Podmiotu.
  2. Podmiot prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowych przez płatnika innego niż pacjent- także zgodnie z wymogami określonymi rzez płatnika świadczeń.
  3. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej lub elektronicznej.

§ 23. Treść dokumentacji medycznej

Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

§ 24. Przechowywanie dokumentacji

  1. Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby Podmiotu.
  3. Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Podmiot udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.

§ 25. Udostępnianie dokumentacji medycznej

  1. Pacjent ma prawo dostępu do swojej dokumentacji medycznej. Może być ona również udostępniona jego Opiekunowi bądź osobie upoważnionej przez Pacjenta.
  2. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje bezpłatnie na żądanie osoby uprawnionej,aby ją otrzymać osoba uprawniona składa wniosek do MAM w formie pisemnej lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej na adres kontakt@mojemam.pl.
  3. Udostępnianie dokumentacji medycznej nastąpi bez zbędnej zwłoki, w terminie 10 dni od daty przesłania wniosku przez osobę uprawnioną do MAM.
  4. Dokumentacja medyczna zostanie udostępniona w formie wydruku do osobistego odbioru lub w formie elektronicznej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej zgodnie z wnioskiem osoby uprawnionej (zaszyfrowana).

§ 26. Przekazywanie informacji i danych osobowych

  1. Podmiot leczniczy gromadzi i przekazuje dane osobowe dotyczące pacjentów podmiotom uprawnionym zgodnie z Polityką Prywatności obowiązującą w Podmiocie.
  2. Zbiory informacji sporządzone i utrwalone fizycznie i na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.

VI. Prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje

§ 27. Prawa pacjenta

  1. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
  2. Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez:

1)okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta.

§ 28. Obowiązki pacjenta

  1. Do obowiązków pacjenta należy:

1) przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego,

2) przestrzeganie zasad higieny osobistej i dezynfekcji,

3) stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym,

4) posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,

5) szanowanie mienia Podmiotu leczniczego,

  1. Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
  2. Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyty.

§ 29. Zakazy

  1. Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenia wszelkiej działalności akwizycjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu.
  2. Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Podmiotu.
  3. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.

§ 30. Wizyta

  1. Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu na 5 minut przed planowaną godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
  2. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę więcej niż połowa czasu jej trwania, specjalista ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
  3. Usługa jest świadczona w ustalonym terminie. Pacjent proszony jest o obecność o omówionej godzinie przy czym dopuszcza się, że świadczenie Usługi może odbyć się później niż wyznaczona godzina. Powodem opóźnienia może być fakt, że zakładany czas wizyty wcześniejszych Pacjentów okazał się niewystarczający dla właściwego świadczenia Usług na ich rzecz (np. skomplikowany przypadek, złożona diagnostyka, komplikacje okołozabiegowe, oraz inne zdarzenia, których nie można było przewidzieć w czasie umawiania terminu wykonania Usługi). W wypadku takowego opóźnienia w przyjęciu Pacjenta w dniu wizyty MAM nie ponosi za takowe jakiejkolwiek odpowiedzialności.
  4. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, personel ma prawo odmówić realizacji usługi.

5. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent obowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.

§ 31. Reklamacje

  1. Pacjent, który uzna iż jego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z Usług w MAM ma prawo do złożenia pisemnej skargi do Dyrektora Placówki.
  2. W sprawie skarg, wniosków i zażaleń należy zwracać się do kontakt@mojemam.pl lub drogą pisemną składając pismo w recepcji Lokalu.
  3. Odpowiedź na skargę pisemną udzielona zostanie niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
  4. W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.

VII. Zasady współpracy z lekarzami

§ 32. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne

1. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:

1) punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
2) informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 30 dniowym wyprzedzeniem, nieplanowane nieobecności powinny być zgłaszane niezwłocznie. Wszelkie nieobecności powinny być zgłaszane mailowo na adres: biuro@mojemam.pl
3) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu leczniczego;
4) weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
5) weryfikowanie stanu gabinetu i jego wyposażenia przed rozpoczęciem pracy, pisemne zgłaszanie wszelkich uszkodzeń, oraz zastrzeżeń w zakresie wyposażenia gabinetu (biuro@mojemam.pl);
6) informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
7) weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
8) informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczenia;
9) noszenie odzieży medycznej;
10) wylogowanie swojego profilu z systemu po zakończeniu pracy;
11) zachowanie porządku w gabinecie, uprzątnięcie rzeczy osobistych po zakończonej pracy;

§ 33. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne

1. Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:

2) przyjmować przedstawicieli handlowych na terenie Podmiotu firm farmaceutycznych w trakcie wizyt lub między wizytami bez uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu;
3) udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym;
4) przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z Podmiotem.

VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego

§ 34. Kierowanie Podmiotem leczniczym

Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji prezesa zarządu Podmiotu.

IX. Postanowienia końcowe

§ 35. Postanowienia końcowe

Regulamin stanowi integralną część Umowy o świadczenie Usług, zawartych pomiędzy Pacjentem/Opiekunem a MAM.

Zmiana Regulaminu zostanie niezwłocznie podana do wiadomości poprzez opublikowanie na stronie internetowej www.mojemam.pl z zastrzeżeniem, iż zmiana cennika Usług i godzin otwarcia Lokalu nie stanowi zmiany Regulaminu. Zmiana wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie www.mojemam.pl

3. Regulamin obowiązuje od 05.11.2018 r. z dalszymi zmianami.

Gdańsk PrzymorzeAlbatross TowersAl. Rzeczypospolitej 4 - PARTER tel. 58 710 60 44
Polityka Prywatności
Centrum Zdrowia MAM

Centrum Zdrowia MAM