Regulamin MAM

1. DEFINICJE

MAM – Mamiko Sp. z o.o. , Al. Rzeczypospolitej 4/148, 80-369 Gdańsk, zarejestrowana przez Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000713311, posiadającą NIP 584 276 67 45, REGON 369240511, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: Al. Rzeczypospolitej 4/148, 80-369 Gdańsk, adres poczty elektronicznej: kontakt@mojemam.pl
Usługi – usługi medyczne świadczone przez MAM w Lokalu.
Lokal – lokal usługowy, zlokalizowany w Gdańsku przy Al. Rzeczypospolitej 4/148, prowadzony przez MAM.
Pacjent – osoba zamawiająca Usługę; zawierająca umowę we własnym imieniu albo na rzecz osoby, której jest Opiekunem.
Opiekun – osoba pełnoletnia, będąca prawnym opiekunem osoby niepełnoletniej bądź ograniczonej w czynnościach prawnych na rzecz której zawiera z MAM Umowę o świadczenie Usług.
Umowa – porozumienie między MAM i Pacjentem w sprawie realizacji przez MAM na rzecz Pacjenta Usług.

2. ZASADY OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki i zasady korzystania z całego Lokalu, oraz świadczenia Usług przez MAM. Przyjmuje się, że z chwilą wejścia do Lokalu każda osoba zapoznała się i dobrowolnie zaakceptowała postanowienia Regulaminu oraz wszystkie pozostałe Instrukcje i zarządzenia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na terenie Lokalu. MAM nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody związane lub spowodowane niezastosowaniem się do postanowień niniejszego Regulaminu przez te osoby.
  2. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające w Lokalu i jest dostępny do wglądu na stronie www.mojemam.pl oraz w recepcji Lokalu.
  3. Lokal czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 2o.00, z zastrzeżeniem punktu 2.4. poniżej.
  4. Godziny otwarcia Lokalu mogą ulegać zmianom w związku ze zmianą grafików pracy personelu MAM. Wszelkie informacje o zmianie godzin otwarcia znajdować się będą na drzwiach wejściowych do Lokalu. Zmiana godzin otwarcia Lokalu nie rodzi żadnych roszczeń odszkodowawczych i nie stanowi zmiany Regulaminu.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentów, pracowników oraz ochrony mienia na terenie całego Lokalu obowiązuje szczególny nadzór w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). Monitoring nie obejmuje pomieszczeń przeznaczonych dla pracowników, gabinetów medycznych, oraz pomieszczeń sanitarnych. Nagrania obrazu, zawierające wizerunek Pacjentów i pracowników, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje do ich nadpisania, jednak przez okres nie dłuższy niż 90 dni od dnia nagrania. Po upływie tego okresu uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią
    inaczej. Monitoring funkcjonuje całodobowo.
  6. W Lokalu mogą przebywać osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, oraz osoby niepełnoletnie bądź posiadające częściową zdolność do czynności prawnych pod opieką opiekunów prawnych (Opiekun).
  7. Wszystkie osoby znajdujące się na terenie Lokalu zobowiązane są do niezwłocznego podporządkowania się ogłaszanym komunikatom. Personel MAM ma prawo odmówić wejścia osobie, która może znajdować się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. W szczególności personel MAM ma prawo do wezwania służb porządkowych w celu zbadania stanu trzeźwości lub usunięcia użytkownika z Lokalu.
  8. Z uwagi na bezpieczeństwo osób przebywających w Lokalu, na jego terenie obowiązuje całkowity zakaz palenia, wnoszenia i picia alkoholu, wnoszenia i spożywania jakichkolwiek substancji zakazanych, wprowadzania zwierząt, wnoszenia materiałów łatwopalnych i pirotechnicznych. Ze względów bezpieczeństwa i higienicznych, w MAM obowiązuje zakaz spożywają posiłków i własnych napojów.
  9. Osoby wchodzące do Lokalu zobowiązane są zdjąć odzież wierzchnią i pozostawić ją w szatni przed wejściem do gabinetu lekarskiego. MAM nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie lub zgubienie przedmiotów wartościowych wniesionych na teren Lokalu.
  10. Przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny jest odpowiedzialny za szkody spowodowane przez osoby fizyczne nieposiadające zdolności do czynności prawnych oraz osoby fizyczne, posiadające ograniczoną zdolność do czynności prawnych, będące pod ich opieką w przypadku niewłaściwego nadzoru. Wszystkie zabawki i urządzenia, znajdujące się na terenie Lokalu należy użytkować zgodnie z ich przeznaczeniem. MAM nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody związane lub spowodowane użytkowaniem tych przedmiotów niezgodnie z ich przeznaczeniem. Za ewentualne szkody osobowe lub majątkowe spowodowane użytkowaniem tych przedmiotów niezgodnie z ich przeznaczeniem odpowiada Pacjent/Opiekun.
  11. W przypadku wyrządzenia szkód, w postaci uszkodzenia, zniszczenia przedmiotów wyposażenia, urządzeń technicznych, powstałych z przyczyn leżących po stronie Pacjenta/Opiekuna, ponosi on pełną odpowiedzialność materialną z tytułu spowodowanych szkód. W przypadkach powstania szkody, osoba odpowiedzialna, zobowiązana jest do zapłaty odszkodowania, które pokrywa poniesione przez MAM szkody, m. in. koszty naprawy, zakupu nowych urządzeń, sprzątania itp. Uregulowanie zobowiązania następuje w terminie 7 dni, od dnia przedstawienia osobie odpowiedzialnej wysokości poniesionych szkód.
  12. MAM nie ponosi odpowiedzialności względem osób korzystających z Lokalu za wszelkiego rodzaju urazy, kontuzje lub uszczerbki na zdrowiu, oraz szkody majątkowe, do których doszło na terenie Lokalu bez wyłącznej winy MAM.
  13. Na terenie Lokalu obowiązuje zakaz fotografowania, nagrywania, utrwalania obrazu/dźwięku jakąkolwiek techniką.
  14. Pacjenci i osoby postronne nie mają prawa wchodzenia do pomieszczeń przeznaczonych wyłącznie dla personelu MAM, jak również do gabinetów pod nieobecność personelu MAM.

3. ŚWIADCZENIE USŁUG 

  1. MAM świadczy usługi medyczne dla Pacjentów na podstawie umów cywilnoprawnych, na zasadzie pełnej odpłatności za spełniane świadczenia zdrowotne zgodnie z zakresem i cennikiem usług MAM dostępnym na stronie www.mojemam.pl
  2. Przyjęcie Pacjenta następuje na zasadzie dobrowolności wyboru leczenia odpłatnego przez Pacjenta i za jego zgodą. W przypadku Pacjenta małoletniego, który nie ukończył 16 rok życia albo Pacjenta z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych, który nie dysponuje dostatecznym rozeznaniem, zgodę wyraża Opiekun Pacjenta. Pacjent małoletni, który ukończył 16 lat lub Pacjent z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych lecz dysponujący dostatecznym rozeznaniem, ma prawo do wyrażenia sprzeciwu co do udzielenia mu świadczenia zdrowotnego, pomimo zgody Opiekuna. W przypadku rozbieżności decyzji np. rodzica i małoletniego Pacjenta, obsługa MAM odstępuje od świadczenia Usługi do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez sąd opiekuńczy.
  3. Zarezerwowanie terminy wykonania Usługi odbywa się drogą telefoniczną, e-mail, za pośrednictwem rejestracji internetowej lub osobiście w recepcji Lokalu.
  4.  Przyjęcie Pacjenta  wymaga wprowadzenia przez obsługę Lokalu danych Pacjenta w celu założenia karty Pacjenta. Dokumentacja prowadzona jest zgodnie z Polityką Prywatności MAM oraz RODO. Dokumentacja medyczna prowadzona jest przez MAM w formie elektronicznej.
  5. Przy pierwszej wizycie obsługa Lokalu przeprowadza z Pacjentem wywiad lekarski.  Wywiad wymaga uaktualniania przez Pacjenta przy
    kolejnych wizytach w MAM. W przypadku nie podania przez Pacjenta do wywiadu pełnych danych MAM nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek następstwa wynikające z takowego zatajenia (niezależnie od kwestii umyślności i jej formy i przyczyn).
  6. Pacjent  wyraża pisemna zgodę na zabiegi wykonywane w MAM (dotyczy zabiegów chirurgicznych, wszystkich innych zabiegów o charakterze inwazyjnym, oraz podania Pacjentowi środka znieczulającego, oraz w sytuacji gdy personel MAM uzna, iż zasadnym jest
    uzyskanie zgody w tej formie na inny zabieg). Pkt 3.2. powyżej stosuje się odpowiednio.
  7. Usługi medyczne świadczone są MAM w sposób rzetelny, oraz zgodnie z najnowszą wiedzą medyczną na najwyższym
    poziomie przy poszanowaniu praw Pacjenta, oraz zachowaniu w tajemnicy wszystkich informacji związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych Pacjentom, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  8. Każdy Pacjent w ramach Usługi ma prawo uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia proponowanym leczeniu oraz rokowaniu. Ma prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadającym najnowszym wymaganiom wiedzy medycznej udzielanych przez wyspecjalizowany i kompetentny personel medyczny posiadający odpowiednie kwalifikacje zawodowe.
  9. Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zaleceń  personelu MAM. W przypadku nie przestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich, w szczególności dotyczących postępowania przed i po wykonaniu Usługi, Pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane.
  10. Personel MAM może odmówić świadczenia Usługi na rzecz osób, których przyjęcie mogłoby w jakikolwiek sposób stwarzać zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa innych osób, przebywających w Lokalu. Jeśli w ocenie personelu MAM taka sytuacja ma miejsce, może on odmówić przyjęcia w/w osoby. Powyższe dotyczy w szczególności sytuacji jeśli osoba przejawia objawy jakiejkolwiek choroby zakaźnej, bateryjnej, wirusowej lub innej infekcji, posiada rany otwarte.
  11. Płatność za wykonaną usługę odbywa się w oparciu o cennik Usług dostępny na stronie www.mojemam.pl w dniu wykonania Usługi. Płatność odbywa się gotówką lub kartą w recepcji Lokalu. W przypadku usług recepta online i konsultacja online dostępna jest płatność przelewem na rachunek MAM przed wykonaniem Usługi.
  12. W przypadku rejestracji Pacjenta na pierwszą lub kolejną wizytę może zostać pobrana od niego zaliczkowo należność za takową. Jeśli Pacjent nie stawi się na wizytę za którą uiszczona została należność bez uprzedniego zawiadomienia o tym MAM z min. 24 godzinnym terminem wyprzedzenia, wpłacona zaliczka ulega przepadkowi jako ekwiwalent za utracony dochód przez MAM w czasie, gdy pozostawała ona w gotowości świadczenia usługi medycznej danemu Pacjentowi i nie mogła przyjąć innego pacjenta.
  13. Usługa jest świadczona w ustalonym terminie. Pacjent proszony jest o obecność o omówionej godzinie przy czym dopuszcza się, że świadczenie Usługi może odbyć się później niż wyznaczona godzina. Powodem opóźnienia może być fakt, że zakładany czas wizyty wcześniejszych Pacjentów okazał się niewystarczający dla właściwego świadczenia Usług na ich rzecz (np. skomplikowany przypadek, złożona diagnostyka, komplikacje okołozabiegowe, oraz inne zdarzenia, których nie można było przewidzieć w czasie umawiania terminu wykonania Usługi). W wypadku takowego opóźnienia w przyjęciu Pacjenta w dniu wizyty MAM nie ponosi za takowe
    jakiejkolwiek odpowiedzialności.
  14. W wypadku gdy Pacjent nie zostanie przyjęty w dniu umówionej wizyty, MAM winna go o tym fakcie zawiadomić drogą telefoniczną lub poprzez wiadomość tekstową „sms” niezwłocznie przed planowaną wizytą. MAM  odpowiada jedynie w granicach wskazanych w granicach zwrotu kosztów pobranych zaliczkowo od Pacjenta zgodnie zgodnie z pkt. 3.12 powyżej.
  15. Pacjent, który uzna iż jego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z Usług w MAM ma prawo do złożenia pisemnej skargi do Dyrektora Placówki. W sprawie skarg, wniosków i zażaleń należy zwracać się do kontakt@mojemam.pl lub drogą pisemną składając pismo w recepcji Lokalu. Odpowiedź na skargę pisemną udzielona zostanie niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni
    kalendarzowych.

4. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

  1. Pacjent ma prawo dostępu do swojej dokumentacji medycznej. Może być ona również udostępniona jego Opiekunowi bądź osobie upoważnionej przez Pacjenta.
  2. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje bezpłatnie na żądanie osoby uprawnionej. Aby ją otrzymać osoba uprawniona składa wniosek do MAM w formie pisemnej lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej na adres kontakt@mojemam.pl.
  3. Udostępnianie dokumentacji medycznej nastąpi bez zbędnej zwłoki, w terminie 10 dni od daty przesłania wniosku przez osobę uprawnioną do MAM.
  4. Dokumentacja medyczna zostanie udostępniona w formie wydruku do osobistego odbioru lub w formie elektronicznej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej zgodnie z wnioskiem osoby uprawnionej.

5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin stanowi integralną część Umowy o świadczenie Usług, zawartych pomiędzy Pacjentem/Opiekunem a MAM.
  2. Zmiana Regulaminu zostanie niezwłocznie podana do wiadomości  poprzez opublikowanie na stronie internetowej www.mojemam.pl z zastrzeżeniem, iż zmiana cennika Usług i godzin otwarcia Lokalu nie stanowi zmiany Regulaminu. Zmiana wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie www.mojemam.pl
  3. Regulamin obowiązuje od 05.11.2018 r. z dalszymi zmianami.

 

 

 

Gdańsk PrzymorzeAlbatross TowersAl. Rzeczypospolitej 4 - PARTER tel. 58 710 60 44
Polityka Prywatności
Centrum Zdrowia MAM

Centrum Zdrowia MAM